laatste verhalen - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu laatste verhalen - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

laatste verhalen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

25 Juni 2012 | Nederland, Buchten

Na het prachtige Dubrovnik is er nog een ding wat we erg graag willen zien en dat zijn de Plitvice meren,die in het achterland richting Zagreb liggen. Maar aangezien het weekend en de daarbij horende drukte voor de deur liggen, besluiten we om nog een paar dagen strand te doen, alvast een stuk op weg ernaatoe en maandag de meren te bezoeken.
Vinden een leuke camping in Starigrad, bij het park Paklinica (dat bezoekenn we een volgende keer als we nar Kroatie komen). Lekker enkele dagen niets doen wat zwemmen lezen en de laatste wedstrijd van het Nederlands elftal kijken, gezellig bij iemand aan de caravan.
Maandag morgen vertrekken we naar de Plitvice meren. In eerste instantie hadden Henk en ik zoiets van nou de Krka watervallen waren mooier, maar dat hebben we toch moeten bijstellen dit is toch wel veel uitgebreider hier kun je eigenlijk wel een paar dagen rondlopen zonder je te vervelen.
Je ziet zulke mooie watervalen en bv. bomen die omgevallen zijn en in het water liggen prachtig, je loopt er ook weer veel over houten loopbruggetjes, we hadden Bieke niet meegenomen en daar waren we wel blij om,het hout van de loppaden sloot niet altijd even goed aan zodat eer flinke reetsen waren. Halverwege brengt een boot je naar de andere kant van een wat groter meer en zie je ook weer overal watervalletjes. Als je dan uitstapt kun je nog lanngs meerderen meren lopen, we zijn er om twee nog heen gelopen, maar toen begon Henk z'n enkel te protesteren, maar toe waren we ook al ongeveer 4 uur aan het lopen. Met een soort treintje kon je dan weer een stuk naar de parkeerplaatst 1 gebracht worden, dan nog ongeveer 1 km lopen en je was weer bij de P. Hier komen we zeker nog een keer terug en dan 2 dagen.De natuur is hier zo indrukwekkend, daar moet je echt op je gemak van genieten of nog ens terug komen.de boot en het treintje zijn allemaal bij de entreeprijs inbegrepen.