Het weer is lala. - Reisverslag uit Bohinjska Bistrica, Slovenië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Het weer is lala. - Reisverslag uit Bohinjska Bistrica, Slovenië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Het weer is lala.

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

28 Mei 2012 | Slovenië, Bohinjska Bistrica

Zondag waren we om bijna half 5 in Fussen, even zoeken naar een CP, want er waren nog al wat campers onderweg, veel plaatsen waren al vol, maar toch nog een plaatjse gevonden. Gauw de fietsen eraf en het stadje in, even rondgekeken )leuk)toen verder gefietst naar NeuSchweinstein, maar dat staat jammer genoeg in de steigers, ziet er niet uit, vinden het dan ook niet leuk om het te bezoeken, maar er ligt nog een kasteel HohenSchwangauw, gaan we dat morgen maar bezoeken. Naar FUssen terug en daar op een terras lekker gegeten,onder het genot van het optreden van de plaatselijke harmonie, net op tijd terug bij de camper, want het begon te regenen.
Vanmorgen op tijd opgestaan en het kasteel gaan bozoeken, je moet een uur wachten voor je aan de beurt bent om een rondleiding te krijgen, was wel leuk maar niet geweldig. Om 1 uur vertrekken we naar Slovenie, maar tot onze verbazing staat Slovenie niet in onze Garmin, dat is balen.Nu hebben we gelukkig ook nog het dikke boek van de ANWB bij ons en kijken hoe we het beste kunnen rijden.Schiet in het begin niet echt op alles binnen wegen, maar na anderhalf uur zaten we toch weer op een autobaan, het was toch verder als dat we gedacht hadden. De camping die we uitgezocht hadden lag ook nog een stuk achter Bled, we waren er pas tegen 8uur. Wel een leuke camping, we hebben een plek aan de rivier gevonden. Maar hier is niet de Vintgarkloof die we graag wilden gaan lopen die is toch in Bled, dus rijden we woensdagmorgen daar maar naar toe en doen dan die wandeling. Morgenvroeg gaan we kijken hoe laat de trein gaat, het moet namelijkeen hele mooie route zijn er anders gaan we een stukje fietsen en wat luieren. Het weer is niet geweldig.Misschien morgen beter.

• 29 Mei 2012 - 15:11

Carry:

Dag Henk enn Annet,
    Zo, de eerste tips zijn al binnen!
    We hoeven dus niet naar kasteel Neuschwanstein. Jammer, want daar was ik al een keer toen ik een jaar of 10 was! Dus ergens in de middeleeuwen! Maar er zullen nog genoeg andere mooie plekken op ons pad komen, dus laat ze maar horen.
    Groetjes,
    Carry