nu genieten en uitrusten - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu nu genieten en uitrusten - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

nu genieten en uitrusten

Door: annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

08 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Dag 25 6-6 Lekker rustig hier, na het ontbijt is Henk gaan vissen in de Voidomatis, ik ga met Bieke aan de andere kant wat wandelen in het bos, het pad is toch wel erg modderig en we lopen langs de rivier terug. Volgens Henk zit er geen vis, hij gaat het aan de andere kant van de brug proberen, Bieke en ik wandelen nog een stuk langs de rivier, erg mooi pas met zicht op de rivier. Om 10.00 uur geeft Henk het op, geen vis te zien. We gaan verder naar de Vikos kloof. In Aristi is geen winkel te vinden maar we moeten hier wel links af om naar Megalo Papingo te rijden van ver zie je de zigzagweg al liggen., dan rijden we nog een stukje door naar Mikro Papingo. Daar lopen we wat rond je hebt hier zicht op de kloof, het uiteinde. We gaan kijken in het kerkje waar een schilder bezig is met restauratie, hij woont in Athene maar komt hier 2 maanden per jaar aan de schilderingen werken, mooi om te zien, we lopen nog wat hoger en gaan op een prachtig terras zitten bij een hotel, bestellen een koffie en een cola, di e Henk bijna helemaal over zich heen krijgt nou excuses op excuses, nou ja het verdampt wel het is warm genoeg, je hebt hier wel een schitterend uitzicht. Dan wil ik gaan baden, er zou namelijk tussen de 2 dorpen in een beekje zijn met bekkens waar je in kunt, het is werkelijk prachtig verschillende bekkens achter elkaar ze lopen in elkaar over en op de rotsen kun je lekker zonnebaden, alleen is er weinig zon vandaag. Het water is echt heel koud maar ik ben erin geweest en Bieke natuurlijk ook. Toen dat hele pokke end weer naar beneden, je wordt een beetje zeeziek van dat bochten werk. We vinden dat we nu genoeg bergwegen gehad hebben en besluiten naar de kust te gaan. Aangezien we met Henk zijn voet toch niet de kloof in kunnen lopen, je moet dan rekening houden met zeker 4 uur lopen. Even nog wat boodschappen bij de Lidl en dan karren maar weer. Het zijn nog 2 uur rijden, om 7 uur zijn we Mitikas en gaan daar eerst gauw wat eten, nou gauw dat weten ze niet wat dat is hier, maar oké we eten een eenvoudige maaltijd. De camperplaatsen die we hier zochten liggen allemaal aan de weg en daar hebben we geen zin in, we rijden door naar Kanalie, waar we weer mooi op het strand staan 15 m van de zee.

Dag 26 7-6 Nog een week te gaan. Het is bewolkt vandaag, wat gaan we doen blijven we of gaan we verder, na veel twijfelen, besluiten we toch maar een dagje rust te nemen. Geluierd en gelezen, tegen 3 uur komt de zon weer tevoorschijn, dus we gaan met z’n drieën het heerlijk heldere zee water in. We raken aan de praat met een Griek, die heel goed Duits spreekt, maar hij heeft dan ook 38 jaar in Köln gewoond en gewerkt in een drukkerij, nu is hij in rente. Zijn vrouw werkt nog in Duitsland zomers is hij hier in Griekenland en ’s winters in Duitsland. Zijn zoon heeft een Grieks restaurant in Waalre, dus als we in de buurt zijn gaan we daar eens eten. Op mijn vraag waar je hier lekker kunt eten wijst hij ons naar Stratos, waar ze volgens hem de lekkerste pizza’s hebben, en dat klopt ik heb nog nooit z ‘on lekkere pizza gehad, mevr. Maakte ze zelf, maar heeft dan ook 32 jaar in Duitsland in een pizzeria gewerkt, erg aardige mensen. Ik kreeg de pizza niet op en dat wil wat zeggen. Terug bij de camper hebben we nog met een stel uit Velden staan praten, die aan de Limburgse vlag zagen dat wij ook uit Limburg kwamen, het waren geen echte Limburgers maar het was wel even gezellig. Ja en dan is de dag alweer om en maak ik Henk ‘s avonds nog maar weer eens in met kaarten. Jorg belde vanavond dat ze van de universiteit van Wenen gebeld hadden dat er geld vrij was gekomen voor onderzoek, dus als Jorg de beurs van Oostenrijk niet kreeg dan doet de uni het zelf betalen en kan Jorg toch naar Wenen gaan, goed nieuws dus voor Jorg.

Dag 27 8-6. Heerlijk geslapen wel veel wind vannacht. We gaan naar de beelden van de dansende vrouwen van Zalongo. Kijken, je ziet ze al van ver boven op de rotsen staan. Het verhaal is dat toen de Turken het dorp binnen vielen de vrouwen met de kinderen de bergen in vluchten. Alle mannen werden vermoord, toen de Turken dichter bij de vrouwen kwamen gingen ze in een kring een ronde dans doen, en bij elke ronde sprong er iemand in de afgrond zodat ze niet in handen zouden vallen van de Turken. De beelden symboliseren de heldhaftigheid van de vrouwen. Het is een prachtige groep, jammer dat ze in de stijgers staan. Je moet er wel 410 trappen tegen de rosten voor op klauteren, met veel gehijg en gepuf hebben we het toch gehaald. Daarna nog even in het klooster tje gekeken Agios Demetrios, het is een vrouwen klooster die kom je hier niet al te veel tegen, ook weer hele oude fresco’s. Toen terug naar de grote weg en op zoek naar taverne Kastro, na even zoeken vinden wwe het. Je kan hier gratis staan met stroom en water, je moet er dan vanavond wel eten, maar dat moeten we toch. Ben benieuwd of het wat is. Ze kwamen gisteren op de CP kaartjes uitdelen, zo wisten we hiervan, spaart ons weer een camping uit, we staan achter op een grasveld aan de zee, dus niet verkeerd. Het eten was heerlijk ik had garnalen met knoflooksaus echt lekker en Henk had sardientjes(verschil moet er zijn) ook erg lekker. We hebben gevraagd of hij morgen voor ons stifado wil maken, dan blijven we hier morgen ook nog staan, hier verderop is een camping en daar hebben ze een heerlijk strand, de zee is onrustig dus hier kunnen we bijna niet het water in, maar verderop dus wel.

• 10 Juni 2011 - 17:55

Kim:

Lieve Henk en Annet,
    Wat een prachtige foto's!
    Vooral die van jullie twee op de boot vind ik heel leuk!
    Geniet nog maar lekker!
    Liefs Kim