HEERLIJK SARDINIË - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu HEERLIJK SARDINIË - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

HEERLIJK SARDINIË

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

04 Juni 2013 | Nederland, Buchten

Dag 5 Heel goed geslapen, we waren ook echt wel erg moe, we zijn geen 18 meer. Na het ontbijt alles opgeruimd en verzorgd. We rijden vandaag maar een klein stukje, volgens de ACSI is er in Berchida een mooi strand, je moet er wel 3 km over een slecht zandpad, maar het is de moeite waard, het is eer schitterende plek een groot wel dor grasland, maar je staat op 50m van de zee. We zetten de camper zo neer dat we een prachtig uitzicht op zee hebben. Het zand is hier wit en de zee turquoise blauw. Nog mooier dan Griekenland, omdat het nog laag seizoen is hoef je niet te betalen. Lekker gezond gelezen en geluierd. Na het eten een strandwandeling gemaakt, zo moet vakantie zijn.
Dag 6 Weer heerlijk geslapen, we blijven vandaag tot laat in de middag hier nog staan. De eerste keer dit jaar gezwommen, even moeite met er doorheen komen want het is toch wel fris maar een helemaal onder geweest is het heerlijk, Henk natuurlijk niet vind het nog te koud(mietje).Een heerlijke dag aan het strand om ½ 5 gaan we verder, we hebben toch nog heel wat te bekijken hier op Sardinië. Eerst naar Orosei, een leuk plaatsje met van die kleine straatjes en kleine pleintjes mijn eerste ijsje, mmm lekker. Daarna willen we naar een CP voor Dorgali, maar we zijn er voorbij voor we het in de gaten hebben. Eens in het grote boek gekeken er moet er ook een zijn in de bergen voor Urzolei. Een prachtige rit door de bergen, gelukkig zijn er aan de zijkant vangrail, anders had ik het niet zo leuk gevonden want we zaten hoog, ook over een pas die gelukkig open was haha. Maar ja deze CP waren we ook voorbij, we hebben hem niet gezien, dan gaan we eerst maar wat eten in Urzolei, dus naar beneden, maar het is een dorp van niets dus ook geen eten, het is ondertussen ½ 8 en ik krijg toch wel honger. Weer verder dus berg weer op dan staat er in het boek dat er een mooie CP is in Baunei, we vinden de weg gelukkig wel en beginnen de reis naar beneden, maar ne 2km beginnen de remmen te stinken en Henk zegt ze voelen aan als spons, ondanks dat we er bijna zijn draait Henk om, hij riskeert het niet het was toch nog wel een stuk 20% omlaag. Honger begint nu toch echt te knagen. Het volgende station is Santa Maria Navarrese, gelukkig vinden we daar gauw de CP, ernaast is een pizzeria en we eten onze eerste pizza dit jaar, nier goed voor de lijn maar wel erg lekker. Morgen weer de bergen in.

• 05 Juni 2013 - 10:46

Carry Coppes:

Hoop dat jullie nu de ongemakken achter de rug hebben. Geniet lekker van Sardinië. Wij gaan morgen de boot op en terug naar NL. Wij lezen lekker mee en ervaren zo of Sardinië ook op ons lijstje komt. Have fun !!!

• 06 Juni 2013 - 06:57

Betty:

Hallo Sardientjes!
    Al een week weg, niet te geloven!
    Begrijp dat na de vermoeiende reis hetheerlijk is op het eiland.
    Vanaf gisteren hebben wij ok eindelijk goed weer.
    Amuseer je nog!
    Knuffel Betty

• 06 Juni 2013 - 21:28

Jorg:

Klinkt weer goed allemaal. Geniet er maar lekker van, maar pas wel op in de bergen.

Dikke kus,

Jorg

• 06 Juni 2013 - 21:41

Betty Lebens:

Ben een beetje dom, jullie zitten niet op,Sardinië maar op Sicilië,,dus geen sardientjes!

• 12 September 2013 - 17:57

Leo:

hallo,wij willen in mei 2014 naar sardienie(vorig jaar corsica en 'n jaar daarvoor sicilie)we gaan met 3 campers, hebben jullie wat raadgevingen over b.v.cp's overtocht 'n boekje met bezienswaardigheden,kortom wat gegevens om 'n indruk van sardinie te krijgen,ik heb als tegenprestatie dagboeken van marokko,sicilie croatie,en nog van alles,bij voorbaat dank.l.winkelmolen