Alweer heel wat perikelen. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Alweer heel wat perikelen. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Alweer heel wat perikelen.

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

01 Juni 2013 | Nederland, Buchten

OP WEG NAAR SARDINIË.
Dag 1:Rond ½ 3 vertrokken in de regen, heel veel bauwstellen onderweg, het lijkt wel of ze daar de drukke tijd voor uitzoeken. Rond 6uur in Saarbrucken, een mooie CP naast een prachtig park, waar we na het eten een uurtje in gewandeld hebben.
Dag 2: Goed geslapen en op tijd opgestaan, we willen vandaag een flink stuk rijden. Weer worden we verrast door Truus, zo veel binnenwegen en dan blijkt dat ze ons over Frankrijk, richting Zwitserland stuurt, Mullhausen en dan zijn we ineens al in Basel dus of het echt omrijden was valt nog te bezien, we zijn om 12 uur al aan de grens. We moeten nu dus wel in Oostenrijk veel te duur tanken €1,82 voor de diesel, dan maar een ½ tankje. Natuurlijk file voor de St Gotthard, maar om ½ 4 passeren we weer een grens en zijn we in Bella Italia. Dachten dat we goed langs Milaan kwamen, fout 1 uur file. Maar we zijn om ½ 7 op de CP bij het klooster van Certosa di Pavia. Mooie Cp, maar daar doet zich ons eerste probleem van de vakantie al voor, morgenvroeg moeten we €10,00 betalen om de P te kunnen verlaten, en we hebben samen nog €4,50 in de portemonnee. Na het eten gaan we maar eens bij het klooster kijken of daar een pin automaat staat. Klooster natuurlijk gesloten ´s avonds, erom heen gelopen wat nog een flink stuk blijkt te zijn, aan de achterkant zien we in the middle of nowere een stationnetje, maar daar kon je natuurlijk ook niet pinnen, maar een paar vriendelijke Italianen wijzen ons de weg naar het volgende dorp, daar is er wel een. Het is alleen een flink stuk lopen, maar dat is wel goed voor de lijn dus lopen maar, wel 40 min heen en 40 terug plus wat we al gelopen hadden, dus na bijna 2 uur wandelen zijn we terug aan de camper, maar wel met €70,00 op zak.
Dag 3: Vanmorgen na het ontbijt eerst even naar het mooie klooster, het is inderdaad de moeite waard, wat mooi ook de zuilengang met mooi binnen tuintje, en daarachter ook zo’n zuilengang maar dan met de woningen van de paters, heel appart. Jammer genoeg mocht je er geen foto’s maken en kon je niet de enorme tuinen in, wel was er nog een winkeltje waar je medicijnen kon kopen tegen cholesterol en suikerziekte enz. en ook likeuren en rijst. Leuk blij dat we de moeite genomen hebben. Dan richting Livorno, en weer verrast Truus ons in wat volgens ons niet echt logisch is, maar ze zal wel weer gelijk hebben, al blijft er 1 ½ uur zoek, dat we er dus eerder zijn. Veel te vroeg natuurlijk en gaan daarom Livorno maar eens verkennen, is niet echt veel te zien, even op een terras gezeten met Henk naar de kapper, kapsel en baard aangepast aan de vakantie. Daarna toch maar alvast met de camper naar de haven en parkeren de camper, maar inchecken kan nog niet en ik heb honger, dus lopen we nog maar eens naar de stad en gaan eten bij de Chinees, die tenminste om 6uur al open had de meeste restaurants gaan pas om 7 uur open en Italiaans krijgen we waarschijnlijk toch nog wel genoeg. Het eten was eten dus dat was het, buik vol en toch aan de lijn gedacht, We lopen terug naar de haven Henk gaat inchecken en hoort dat de boot vertraging heeft, maar even later worden we toch al doorverwezen naar de lijn. Het is nu ½ 1 de boot is net aangekomen, alles moet er nu nog af en wij moeten er nog allemaal op, ik denk dat het 2uur door is voor we vertrekken. Dat wordt een kort nachtje. Maar ja dan kunnen we morgen vroeg ook wat langer blijven liggen, want dan zullen we pas om ½ 10 aankomen, maar we zien wel, we hebben nog 4 weken voor ons, dus die ene nacht maakt het ook niet, vandaag was de temperatuur al wat aangenamer 20 gr. maar veel wind, kijken hoe het op Sardinië is.

NOU DAT WAS ME HET REISJE WEL.
Dag 4: Vannacht om ½ 3 vertrok de ferry pas, maar toen kregen we toch wel even een grote schok te verwerken. GEEN CAMPING AAN BOORD. Maar dit hadden we wel geboekt, was niet mogelijk volgens de boot leiding, nou dan sta je daar mooi, snel wat spullen gepakt en uit de camper naar de 8e verdieping daar een slaapplaats zoeken want hutten waren niet meer te krijgen. Heel erg moe en alle banken zijn al bezet, dan maar in een stoel, die niet eens gemakkelijk zit, laat staan dat je daarin kunt slapen. Dan een plekje gevonden naast de trap een deken op de grond gelegd en maar proberen te slapen ½ uurtje draaien weer een kwartiertje draaien, want wat is die grond hard, meer als 2 tot 3 uur hebben we niet kunnen slapen, daarna maar weer in die stoelen hangen en wat lezen. Om kwart voor 10 zijn we dan op Sardinië, waar wel de zon schijnt, maar het ook erg hard waait, we gaan op zoek naar een winkel doen wat boodschappen en gaan dan op zoek naar een camping, eten wat en vallen allebei in slaap, maar je hebt overal pijn en bent nog moe. Straks lekker bbq en vanavond ook maar op tijd naar bed.

• 02 Juni 2013 - 16:40

John Engels:

Henk kon wel een survival tocht zijn haha. Maar zoals ik je ken laat je je niet uit het veld slaan samen met Annet.
    In elk geval de groetjes uit Sittard. Hier wordt het weer langzamer ook beter. Nog 3 dagen en dan kan ik ook gaan genieten van mijn vakantie met Marlou. Henkie geniet ervan samen met Annet.
    Hou je in de gaten via deze sita haha.
    Groetjes.
    Johnny English