Gallopoli - Reisverslag uit Gallipoli, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Gallopoli - Reisverslag uit Gallipoli, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Gallopoli

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

11 Juni 2016 | Italië, Gallipoli

9 juni dag 16 We staan op tijd op om naar de garage te gaan, de jongen van de CP komt pas om 10uur, daar gaan we niet op wachten en rijden zelf maar op goed geluk naar de garage Iveco. Ze zijn er erg vriendelijk en helpen ons direct, binnen een uur staan we weer buiten ze hebben en eigen magazijn, dat scheelt. Het rechter remblokje was helemaal afgesleten, dus dat was duidelijk. Ze vernieuwen ze allebei en dat voor € 158 (160) en €5 fooi voor de monteur. We krijgen geen rekening geld ging gelijk bij de baas in de portemonnee. We zijn hier wel in Italië. We gaan gelijk boodschappen doen bij een mega Conan, zo kunnen we weer een paar dagen vooruit, supermarkten vind je hier nog moeilijker dan in Marokko. We besluiten om toch nog maar naar Lecce te rijden . We vinden weer een p midden in het centrum, gelukkig geen bon erop. Lecce is een leuke barokke stad mooie gebouwen mooie kerken mooie pleintjes En ook gewoon de stenen waar je op loopt zo mooi, en oud echt uitgesleten. We gaan op een terras wat drinken en eten de plaatselijke lekkernij een soort broodje met kaas, warm gemaakt, lekker hoor. Omdat er hier aan de kust geen leuke plaatsen meer zijn, rijden we om te overnachten naar het meest zuidelijke punt van de hak, er zou daar een CP zijn vlak bij het heiligdom, nou die was er dus ook niet meer. Wat is dat toch in Italië met die CP die allemaal verdwenen zijn, jammer hoor. We parkeren de camper langs de weg en gaan even kijken waar de Adriatische en de Ionische elkaar kussen, niet te zien trouwens, We lopen 238 trappen op naar het heiligdom, daar is een openluchtmis aan de gang op het plein. Verschillende vrouwenverenigingen zijn er aanwezig met hun vaandel. Pastoor is een beetje raar heeft een base bal cap op en zingt wel erg rare liedjes. Wel grappig de organist bakte er ook niet veel van. Hier boven staat ook nog een echte vuurtoren die nog gebruikt wordt. Dus geen Cp dan maar door naar een camping, we zijn beste wel moe het is nog een klein uurtje rijden. In Gallipoli is een leuke camping, gelukkig is hier het restaurant wel open en gaan we onze derde pizza eten lekker met gorgonzola. Er staat een grote groep Nederlanders een rondreis van ACSI hele kolonie.