Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Venetië

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

23 Juni 2016 | Italië, Venetië

22 juni dag 29 We rijden naar Venetië, is ook alweer 9 jaar geleden dat we hier geweest zijn, en we willen er nog wel eens naartoe, We vinden een camping in Malcontenta vlak bij Venetië bushalte voor de camping om het half uur retour voor €3,00. Rijden de camping op veel bomen, dus of dat tv kijken wordt ik ben er bang voor Henk probeert op de eerste plek maar niets, hij verzet de camper en rijdt dan met het fietsen rek tegen een boom, gelukkig alleen wat verbogen. Maar geen tv , dan wil ik koffie gaan zetten gas op. Nieuwe fles aan sluiten wil maar niet lukken, blijkt na een kwartier dat die fles leeg is. ja en dan moet je naar een vul station, gelukkig ligt er een in de buurt 10km. Ik blijf braaf met Bikkel op de camping zitten te wachten en wat te lezen. Daarna nog wat was gedaan en gekookt Het is erg warm en het stikt van de muggen. Morgen naar Venetië.

23 juni dag 30 Vanmorgen op tijd op, zodat we op tijd de bus kunnen pakken die van 10.15u doet er toch een half uur over, het is toch al erg warm. Als we in Venetië zijn, is dat anders dan de vorige keren toen kwamen we met de boot aan vanuit punta Sabioni dus nu aan de hele andere kant. Is wel ook eens leuk zie je weer andere dingen. We lopen echt op ons gemak in de schaduw door allerlei straatjes en over bruggetjes. We willen toch ook naar het San Marcoplein, waar het natuurlijk weer hartstikke druk is. De Dom staat gelukkig niet meer in de steigers en ziet er prachtig uit. Bikkel heeft veel bewonderaars hoeveel mensen hem niet zijn komen aaien en er weer een heel verhaal bij vertelde. He is so cute!! Horen we de hele tijd. Op een gegeven moment zijn we een beetje de weg kwijt, we willen wat eten maar in de buurt van het San Marco plein is dat wel erg duur. Na wat rondwandelen vinden we een leuk tentje met terras in de schaduw waar ze echte pannini's verkopen, erg lekker. Daar maar eens gevraagd hoe we naar het busstation moeten lopen en dan maar weer op weg. Gelukkig vinden we het makkelijk. Het was weer erg leuk, we hebben ook de Foodhallen en de markt gezien zag er mooi uit. Geen onveilig gevoel, de vorige keer zaten ze bijna in mijn tas. Om 4 uur weer terug op de camping, maar wat is het warm Bikkel is ook helemaal uitgeteld.