Bella Italia - Reisverslag uit Reggio nell'Emilia, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Bella Italia - Reisverslag uit Reggio nell'Emilia, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Bella Italia

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

30 Mei 2016 | Italië, Reggio nell'Emilia

27 mei dag 3 Als we wakker worden zijn er al veel campers weg. We rijden richting kust, maar het trekt zich erg lang weinig natuurschoon te zien erg saai landschap. We willen graag in Bologna gaan kijken, maar na dat we op twee CP geen plaats krijgen en er ook geen zicht is op een plaats besluiten we ons niet langer te ergeren en door te rijden. Het schiet weer niet echt op om de km een rotonde en je kan merken dat de economie hier ook slecht is, de wegen zijn bijna nog slechter als vorig jaar in Marokko. Om 15.15uur hebben we naar even zoeken de CP in Igea Marina gevonden. Het ligt op 100 m van het strand, het is een echte leuke tuin mooi verzorgd en je hebt er bijna alles, je kan alleen je vuil water niet kwijt, maar dat is niet zo erg dat komt wel. Na het eten wandel ik met Bikkel langs het strand het is gelukkig rustig en hier wordt je ook rustig van blijken naderhand toch 5 1/2 km te zijn. goed bezig Annet. Het was vandaag 29 gr. maar aan de zee heb je gelukkig altijd een briesje.

28mei dag 3 Heerlijk geslapen het is hier lekker rustig, alleen hoor je af en toe de trein toeteren. De CP is een echte aanrader en dat voor €12,50 incl stroom toeristen belasting kennen ze hier niet. We gaan fietsen Henk zijn gereviseerde batterij uit proberen. We fietsen langs het strand en dan weet je gelijk waarom wij geen strand mensen zijn, het ene hotel naast het anderen en dat tientallen kilometers ver, strandstoelen op een rijtje enz. Gelukkig is het nu nog voor seizoen en nog niet zo druk. We fietsen helemaal naar Cesenatico hier hebben we een paar jaar geleden een paar dagen gestaan op terug weg uit Griekenland. Het is een erg leuke plaats, toen was er feest in het stadje en lagen er veel schepen met aparte zeilen in het riviertje en daarom heen was er een grote markt die ook 's avonds open was, heel gezellig. Leuk om hier nog eens terug te zijn. We fietsen terug naar de CP lunchen en doen een tukje. Daarna gaan we naar het strand. Leuk voor even, maar niets echt wat voor ons.