Mooi Oostenrijk Feest in Wenen en de terug reis. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Mooi Oostenrijk Feest in Wenen en de terug reis. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Mooi Oostenrijk Feest in Wenen en de terug reis.

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

25 Juni 2015 | Nederland, Buchten

15 juni t/m 24juni dag 73. We waren gaan eten in het hotel waar de camping bij hoort. Het eten was wel goed maar neem ik eens een keer een toetje valt het erg tegen jammer. Het is vandaag ook geen goed weer, we gaan maar weer verder. Hebben in het boek gekeken en hebben een leuke camping gezien aan de Wolfgang See. Het is toch weer een flinke ruk, we doen wat boodschappen bij de Spar (wel duur). De camping die we uitgezocht hadden daar was wel plaats maar dan zag je het meer niet, nou daar kom ik toch voor dus we zoeken nog even verder en vinden een kleinere camping waar we in een straatje staan en het meer kunnen zien met zijn rotsen. Het is slecht weer en bbq’en zit er niet in. Doordat we onder een boom staan hebben we ook geen tv.
Dinsdag regent het de hele dag, dus dat wordt binnen zitten, we verplaatsen wel de camper en hebben dan gelukkig weer tv. Want een hele dag lezen en slapen is ook niets, blijft de hele dag regenen, morgen wordt het weer beter dus dan gaan we met de bus naar Salzburg.
Met de bus naar Salzburg nog niet goedkoop €24,00, maar je zit dan wel ook een uur in de bus en dat door een mooie omgeving, dus prima. Salzburg is een leuke kleine stad gezellig, we zijn met een lift naar boven op een berg gegaan en hadden een combi kaartje gepakt zodat we ook het museum in konden, wij dachten in het kasteel maar dat was niet zo. We zaten toch op een andere plek dan we dachten en het was een museum voor moderne kunst. Nou ja wat je kunst noemt ruimtes met allemaal tv waar dan iets op te zien was en waar je dan naar kon gaan kijken, bv een man en vrouw die op bed liggen te praten, die man had daar geld voor betaald en zij mocht het filmpje gebruiken voor de kunst. En meer van die onnozele dingen, dat is aan ons echt niet besteed, daar zijn we waarschijnlijk te ouderwets voor. Na 5 minuten stonden we buiten. De winkel straat was knus maar ook weer niet voor onze portemonnee. Nog ergens op een gezellig pleintje koffie gedronken en dan maar weer terug met de bus naar de camping. Het weer is nog goed en Henk haalt de fietsjes uit de camper we willen naar het veertje en dan naar St. Wolfgang, maar we konden het niet vinden, dan maar op zoek naar een restaurant en gelukkig vinden we er een hebben achter op het terras gezeten met een prachtig uitzicht op de bergen. En lekker gegeten een Salzburger snitzel.
Vandaag rijden we naar Klösterneuburg toch ook weer dikke 4 uur rijden, doen daar wat boodschappen, want vanavond komen Jorg en Kim en een vriendin bij ons tapas eten. Ze zijn er ruim op tijd en het weerzien is fijn en we hebben een paar gezellige uurtjes doorgebracht. En onze avonturen kunnen vertellen. We staan op een leuke plaats, wat ik ook gevraagd had op een hoek.
We gaan op tijd de stad in mijn zus en zwager zijn ook in Wenen aangekomen vanmorgen. We treffen hun in een restaurant waar ze zitten te ontbijten. Daarna gaan we even bij Kim kijken. We gaan met de u baan de stad in met z’n 4tjes. Naar de naschmarkt heel leuk maar als we iets zitten te eten begint het flink te regenen. Dan maar terug naar Kim, Betty en Jo willen ook in het hotel nog even gaan rusten ze waren vannacht om half 4 opgestaan. Om half zes treffen we elkaar weer bij een restaurant op het plein waar we met z’n allen ongeveer 20 mensen gezellig gaan eten, eerst buiten op het terras maar later weer naar binnen voor de regen. Het was gezellig, we waren om 10 uur terug op de camping.
Vandaag viert Kim haar feest. Eerst gaan we met z’n allen lunchen in de stad, daar treffen we elkaar, wij gaan weer met z’n viertjes de stad verkennen. Er is vandaag ook een parade voor homo’s, die valt een beetje tegen, als je vaker in Amsterdam bent geweest. Maar voor dit land is het al heel wat. Het regent weer om de haverklap enwe kijken nog wat rond bij de Hoffburg en gaan koffie drinken op een verwarmt terras. We gaan terug naar het appartement van Kjell en Elske, waar wij vannacht slapen, zodat we niet zo laat nog naar de camping terug hoeven. Om acht uur gaan we richting feestzaal. Erg gezellig op de binnenplaats van het AKH. Het werd toch wel laat om half twee waren we in het appartement en hebben goed geslapen.
Om 11uur moesten we het appartement uit en dan 1 deur verder naar de brunch bij Kim en Jorg. Ook weer gezellig en druk. Daarna weer met z’n 4-tjes de stad in naar het Hundertwasserhaus en lopen weer heel veel door de mooie stad. Dan gaan wij nog even koffie drinken bij Jorg en Betty en Jo gaan zich opknappen in hun hotel hier om de hoek. Voor het avondeten lopen we de Joseph Stadlerstrasse in naar den Hummel en hebben daar ook weer lekker gegeten, wij gaan terug naar de camping, jammer dat we weer geen goede aansluiting hebben op de trein en we dus meer als een half uur moeten wachten, en we er nu dus 1 ½ uur over gedaan hebben. Dat is wel jammer de treinen gaan maar eens per uur en de bussen nog minder.
Laatste dag in Wenen en Kim’s verjaardag. We gaan met 8 man naar Schloss Schönbrunn, de mannen besluiten lekker op het terras te gaan zitten in het zonnetje en de vrouwen 5 stuks gaan het Schloss in. De grote tour gaan we doen ieder krijgt een eigen gids (haha). Wat een pracht en praal, mijn eerste bezoek hier is al meer dan 25 jaar geleden, dus ik ben hier al eens geweest maar lang geleden, dus dan is het toch weer leuk om te zien. Je kijkt je ogen uit, alleen de familie verhoudingen van de verschillende keizers ben ik gauw kwijt. Na de bezichtiging sluiten wij ons zonder morren aan bij de mannen op het terras. Heerlijk dat zonnetje. Kim en Jorg mede 2 meiden gaan alweer terug maar ik heb hier een paarden tram gezien en dat gaan we met z’n vieren nog even doen. Het is een hele leuke koetsier, die ons door de tuinen van het Schloss voert. Heel erg leuk een hele leuke afsluiting. We gaan ook richting Jorg en Kim waar we afscheid nemen van iedereen die huiswaarts keert. En wij gaan met Jorg en Kim en Betty en Jo samen eten bij de Italiaan, eerst lekker nog op het terras, maar naderhand begint het toch weer te regenen. Na het eten nemen we afscheid van Jorg en Kim (tot wanneer) en van mijn zus en zwager die we natuurlijk gauw in Nederland weer zien. Afscheid nemen van de kinderen is nooit leuk, het is toch ver weg. We gaan terug naar de camping het duurt toch weer meer dan een uur voor we er zijn, onze laatste nacht in Oostenrijk.
We zijn op tijd op en vertrekken even voor 10 uur richting Duitsland eerst nog even tanken hier is de diesel lekker goedkoop. Onze Truus wil ons weer over hel kleine veertje sturen en dat willen we niet en dan stuurt ze ons over de ring door Wenen heen, we komen nog langs het hotel van Betty en Jo, het blijkt inderdaad toch korter te zijn dan de weg die wij wilde gaan. Onderweg nog even gestopt om iets te eten en tegen half 6 zijn we op de camperplaats in Albertshoven, hier hebben we al eens gestaan en ook nu hebben we hier weer lekker gegeten in het cafeetje bij de CP goete burgerlijke kuchen.
De laatste dag we gaan nu toch maar over het veertje , ziet er ook stabiel uit. Gelukkig niet veel regen onderweg, even een stop bij de grote M en om half drie zijn we thuis in Buchten, waar het onkruid ons tegemoet komt, Henk hoeft zich de komende week niet te vervelen.
Het was een geweldige vakantie, en we zijn dan ook blij dat we dit avontuur aangegaan zijn, maar ook dankbaar dat we weer heel en gezond thuisgekomen zijn, een vakantie zonder veel problemen . Een vakantie om in te lijsten.
Bedankt iedereen die ons gevolgd heeft en de reacties vonden we altijd erg leuk.

• 25 Juni 2015 - 21:19

Math Vincken:

Hallo reizigers,
    Ff een reactie vanuit het picos europa. Ik kan wel zeggen dat jullie wel een bijzondere reis ervan gemaakt hebben. Waar anderen vele jaren over doen, doen jullie in 10 weken. Grote cultuurverschillen, andere werelden, noem het maar. Goed dat jullie weer gezond thuis zijn. Over een week of twee zijn wij ook weer terug en dan neem ik wel ff contact op. En voor Henk over een half jaar maak ik gebruik van de uittree regeling.
    groet Math