Bella Italia - Reisverslag uit Caldonazzo, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Bella Italia - Reisverslag uit Caldonazzo, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Bella Italia

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

09 Juni 2015 | Italië, Caldonazzo

6juni t/m 9 juni dag 58 We zijn nog een dag gebleven aan het Lago Maggiore. Schijnbaar hadden ze in Duitsland en Oostenrijk vakantie en daarom was het ze druk op de camping. We hebben nog een dagje geluierd en we zijn zelfs het meer in geweest maar er waren veel groene algen in het water jammer, dat maakt het toch een beetje vies, het water was wel lekker niet te koud, vandaar ook die algen natuurlijk. Daarna toch maar gelijk gaan douchen, en ’s avonds maar weer gaan eten op het terras.
De dag erna gaan we verder en we hebben besloten om naar de camperplaats in Verona te gaan en die stad eens gaan te bekijken. We rijden niet over de tolwegen, maar dat scheelt wel 2 uur maar wel ook zeker €30,00. Eerst gaan tanken en nog wat boodschappen gedaan. Je bent toch wel blij dat je een navi hebt we hadden af en toe geen idee waar we zaten, maar we zijn er toch gekomen, na toch nog wel een mooie route. Rond 4 uur zijn we in Verona de CP is best prima eerst even koffie gedronken en een platte grond gekocht in de automaat op de CP, daar staan drie route’s op die je door de stad kunt lopen, we besluiten de fietsjes uit de camper te halen en de stad in te gaan en een van de drie routes al te doen, we hoeven gelukkig niet ver te fietsen, maar toch beter dan lopen. We fietsen de route wat leuk is over een mooie brug, we willen dan bij een kerk gaan kijken maar die is al dicht er is wel nog een brocante markt, maar die zijn ook allemaal aan het opruimen. Op een gegeven moment komt er uit een schoorsteen wel erg veel rook, gelukkig bleef het erbij en werd het toch geen brand, het was bij een leuk restaurant waar we zijn gaan eten. En daarna op de fiets weer terug naar de CP, en niet goed geslapen, vreselijk benauwd.

’s Morgens ben ik brood gaan halen en daarna toch maar weer op de fietsjes de stad in, dat is eigenlijk heel goed te doen, het gaat toch net iets sneller dan lopen haha. Dus we doen de twee andere routes, we kopen een combi kaartje voor 4 kerken met 65+ korting (leuk he ik krijg dan ook korting). Het is echt een leuke gezellige stad met mooie kerken en straatjes, pleintjes, een echte Italiaanse stad. Midden in de stad een grote arena, maar daar waren ze van alles rond aan het opzetten en bouwen, daar worden deze zomer verschillende opera’s opgevoerd. Nog een leuke linnen blouse gekocht met drie bloemen op, leuke zaak voor grote maten. We hebben ook nog het balkon gezien van Romeo en Julia (was niet veel aan). Al met al is de stad zeker de moeite waard om een paar dagen te bezoeken. Terug op de CP pakken we alles weer in en vertrekken naar een CP in de buurt van het Garda meer. In Mozambano aangekomen vragen we aan de mw. Van de camperplaats waar we gas kunnen krijgen want de ene fles was na 6 weken leeg en de tweede zal wel iets sneller leeg zijn, dus het wordt tijd om die te laten vullen. Ze stuurt ons op weg, wat nog even zoeken wordt en twee keer vragen. Blijkt dat je daar een fles van 5 kg kunt omruilen maar wij hebben flessen van 10kg, dus dat ging niet, we gaan nog even naar de Lidl en dan terug naar de CP, die wel oke is maar we konden niet aan het meertje staan omdat daar de sproeiers aan stonden, maar waar we nu staan is ook prima, alleen blijven we morgen niet hier, we rijden door en kijken dan weer ergens anders naar gas flessen. Toch nog erg benauwd ’s nachts.

Dus dinsdag op weg eerst weer op zoek naar een adres voor gas flessen, maar zelfs na twee keer vragen vinden we het adres niet, nou dan wagen we het er maar op. We rijden door de bergen en door kleine dorpjes (een keer moeten draaien omdat het straatje toch echt te smal was) berg op 17%. Maar we zijn er natuurlijk weer heel aangekomen maar veel regen onderweg en toen we op de camping kwamen ook flinke buien en onweer. We zoeken een plaats in de regen, we installeren onze camper hij staat prima recht. Henk doet de luifel naar buiten en zet de stoeltjes neer en ik ga koffie en thee zetten. Maar dan komt in de caravan tegenover ons een vrouw naar buiten die wat stom staat te lachen en dan zegt dit vind ik echt niet leuk, wij hadden niets in de gaten, volgens haar hadden we de camper verkeerd gezet en hadden ze zo geen privacy, maar de toon waarop ze dat zei, werkelijk dat heb ik nog nooit mee gemaakt heel beledigend. Henk zei nog dat hij zo het beste stond. We waren allebei om te vrekken, misschien had ze wel gelijk, we hebben er helemaal niet bij nagedacht, maar omdat ze zo deed, waren wij niet van plan de camper gaan te verzetten had ze gewoon met ons gepraat hadden we dat zeker gedaan vreselijk mijn hele humeur naar de klote. We hebben binnen koffie gedronken, maar naderhand zijn we gewoon buiten gaan zitten en de stoeltjes schuin voor onze camper neer gezet zodat we niet naar de buren konden kijken maar naar het straatje. Zo goed opgelost, vinden wij, de buren negeren we gewoon en ik laat me door hun mijn humeur niet verpesten. Eerst dacht ik nog we gaan morgen maar gelijk verder, maar we wachten nu even af wat voor weer dat het is, we hebben deze camping uitgezocht om zijn mooie zwembad, wat vandaag geen optie was met die regen, maar wie weet morgen wel en dan blijven we lekker schuin voor onze camper zitten. Haha.

• 10 Juni 2015 - 01:34

Mirjam Munnichs:

Tja je hebt nu eenmaal rare mensen op de wereld die denken dat zij overal recht op hebben. Had het stiekem best graag willen horen. Jammer van het weer. Hier gaat het best wel niet echt zomer maar we kunnen buiten zitten ...geniet nog verder het eind komt in zicht!!!