Van Frankrijk naar Italië - Reisverslag uit Feriolo, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Van Frankrijk naar Italië - Reisverslag uit Feriolo, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Van Frankrijk naar Italië

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

05 Juni 2015 | Italië, Feriolo

1 t/m 5 juni dag 55 We rijden langs de kust naar de jacht haven van Palaves les Flots. Een aardig dorp met leuke winkeltjes de jachthaven valt een beetje tegen, is niet veel beweging en is duur vanaf vandaag betaal je er € 17,50 dat is het eigenlijk niet waard maar we zijn er nu eenmaal dus oké. “s Middags gaan we wat fietsen kijken of we bij de Flamingo’s kunnen komen, maar dat lukt op de een of andere manier niet. Er liggen hier meer boten dan huizen. Dinsdag rijden we verder en komen bij de camperplaats Carro . Leuke plaats we hebben geluk en vinden nog een plaats aan de zee aan het muurtje, even verder op staan mensen met een jonge dwerg schnautzer, even gaan kennismaken blijkt hij ook een oud politieman te zijn uit Duitsland, leuk gesprek. ’s Avonds mooie zonsondergang. We blijven morgen ook nog hier staan, naast ons staan ook Duitsers ook leuk mee staan praten ook een oud politie agent. Vanmorgen even naar de kleine markt gelopen en een leuke driekwart broek gekocht , daarna nog wat gewandeld er zijn hier ook twee dagstrandjes. Wat in de zon gezeten maar het is toch warm ondanks het briesje van zee. Verder wat geluierd er komt nog iemand van Jehova langs en ’s avonds horen we muziek, heeft een Fransman zijn draai orgel bij zich, er zijn zelfs mensen aan het dansen, moet toch niet gekker worden. Woensdag gaan we een stuk verder richting Turijn, een hele mooie route door de Alphen komen bij het meer Serre Poncon gaan op een camping kijken het begint een beetje te regenen en er dreigt een onweer, vinden de camping dan te duur en gaan naar de CP in Savines le lac, staan hier prima met stroom en uitzicht op het meer. Het onweer zet niet echt door later op de avond koelt het wat af, dat is wel lekker. Het was een flink stuk rijden vandaag maar de route was wel geweldig in deze streek komen we zeker nog eens terug het is een stuwmeer en het water lijkt onwerkelijk blauw. Slapen goed ondanks dat we aan een weg staan. We kiezen ervoor vrijdag ook een flink stuk te rijden maar dan ook met autoweg naar Italië het Lago Maggiore. De camping die we uitgezocht hadden bleek toch niet echt aan het meer te liggen er zat een drukke weg tussen en je moest over de railing klimmen, vonden we toch niet zo leuk, dus gaan we naar een andere camping die wel aan het meer ligt alleen zijn er natuurlijk geen plaatsen meer aan het water, het is een drukke camping ’s avonds gaan we pizza eten was lekker blijven morgen ook nog hier.
Ook nog wat foto's van de Sangrada Familia bij geplaatst.

• 06 Juni 2015 - 10:28

Jorg:

Mooie plekkies hoor, maar zag ik Henk daar nu een dutje doen?

• 08 Juni 2015 - 16:54

Elske :

Als jullie bij Lago Maggiore zijn, zou ik ook nog even doorrijden naar Lago d'Idro naar camping Vantone Pineta. Dat is die camping waar Kjell en ik 2 jaar geleden zijn geweest en waar ik vroeger met mijn ouders naartoe ging. Als jullie daar zijn, mag je Mauro de groeten doen van de hele familie :)

Maar Noord Italië is sowieso mooi. Ik hoop dat het in Verona niet te warm is. En gaan jullie nog naar Venetië?