Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Marrakech

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

05 Mei 2015 | Marokko, Marrakesh

5 mei dag 23 Lekker geslapen, het is echt een mooie camping het enige nadeel is dat hij aan de drukke weg naar Marrakech ligt. Gelukkig slaap ik met oordopjes en dan heb je nergens last van. Vanmorgen op ons gemak opgestaan en eens lekker gedouched met lekker warm water en een flinke straal, dat heb je niet overal. We gaan tegen twaalf uur richting Marrakech, we willen met de bus gaan, maar als we langs de kant van de weg staan stopt er al gauw een klein busje, hij wil ons wel meenemen voor 50 DH, het is natuurlijk duurder dan de bus , maar wel sneller en goedkoper dan met een taxi. Hij zet ons aan het grote plein af we geven hem 47 DH, meer hadden we niet klein, hij vond het niet erg. Even pinnen want we gaan natuurlijk shoppen in de Medina. Maar eerst een lange wens van mij met de koets door de stad. Er stopt een koets bij ons maar voor we een prijs hebben kunnen afspreken, komen al scheldend een paar andere koetsiers op hem af, er staan meer dan 50 koetsen en ieder op zijn beurt, en hij was nog niet aan de beurt. Dan begint het handelen ze beginnen met 300DH per persoon, daar moet ik toch eens hartelijk om lachen. Denken zeker dat we miljonairs zijn. Dan begint het gemarchandeer, Henk kan hier absoluut niet tegen en wordt echt kwaad, maar voor 150 DH krijgen we met z’n tweeën een ritje. Met Henk afgesproken dat hij mij maar moet laten handelen ik blijf daar heel koel onder, het is nu eenmaal hun cultuur. Het ritje is leuk maar stelt niets voor en hij heeft het afdakje niet open en we zitten dus in de volle zon. Of dat nou is omdat we zo afgedongen hebben, daar zal ik wel nooit achter komen, maar de dingen die hij ons zou laten zien, hebben we wel gezien. Daarna lopen we het Jemaa El Fna plein op en worden we gelijk door wat mensen in klederdracht besprongen of we een foto willen maken, uiteraard tegen betaling. Er zitten slangen bezweerders er lopen verklede aapjes rond (erg hé Jorg) en je kan je handen laten versieren met Henna. Het is er een grote bedrijvigheid. We hebben dorst en drinken lekker vers geperst sinaasappelsap. Daarna lopen we de Medina in en zie ik gelijk iets moois voor Jurre en begin te handelen het eerste wat ze hier allemaal zeggen good price, 300 DH voor een T-shirt vind ik geen goede prijs. Ja, good quality. Me reet, en loop dan gewoon door, dan komen ze je na gelopen en Henk begint zich alweer te ergeren, ik niet ik loop gewoon door, dan gooien ze het bij Henk over de schouder en krijg ik het tenslotte toch voor 60 DH. Hij was wel bij drie verschillende andere kramen moeten gaan zoeken voor de juiste maat, zo zie je dat het allemaal broeders zijn. We vervolgen onze weg maar snappen niet goed hoe de wandeling van het 100% Marrakech boekje loopt. Hier is het anders dan in Fes ze zijn hier erg brutaal en opdringerig. De Medina is wel ruimer dan in Fes, maar dat vond ik toch wat leuker dan hier. Ook stoort het me dat ze met fietsen en brommers door de steegjes scheuren, het mag niet, maar daar trekken ze zich niet veel van aan. In Fes waren het ezeltjes en daar ga je toch net wat liever voor opzij dan die brutale brommers. We kopen nog wat souvenirs voor de kinderen en mijn zus, ook weer een heel gehandel. Wel leuk maar toch heb ik na afloop het gevoel dat ik toch te veel betaald heb. Haha. We lopen een paar uur rond en zijn op een gegeven moment moe en willen ergens gaan zitten, dan beginnen twee concurrenten aan je te trekken, ik wordt dan toch ook even boos en zeg: don ’t touch me, dat begrepen ze toch wel. Na weer een lekker vers sapje gedronken te hebben en een pizza gedeeld te hebben, gaan we de bus zoeken die ergens anders stond als we dachten. Maar we hadden geluk hij stond wel net klaar en voor 7 DH p.p. komen we weer op de camping. En daar ligt dan het heerlijke zwembad op ons te wachten, oh wat was dat zalig, even afkoelen. Jammer genoeg blijkt dat het restaurant al om zes uur dicht is gegaan, dus het wordt honig soep en een uitsmijter vanavond.

  • 05 Mei 2015 - 23:25

    Jorg:

    Wat een belevenissen weer allemaal. Jammer van het aapje. Ik hoop dat de uitsmijter gesmaakt heeft. Liefs

  • 06 Mei 2015 - 15:03

    Elske:

    Lekker aan het shoppen geweest! Ben benieuwd wat jullie allemaal gekocht hebben. En is Marrakech echt zo mooi als iedereen zegt? X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet en Henk

We genieten van het leven, en gaan graag zo veel mogelijk opstap met onze camper, en hiervan doen we verslag op waarbenjij.nu

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 73019

Voorgaande reizen:

25 Mei 2016 - 02 Juli 2016

Laars van Italie

13 April 2015 - 24 Juni 2015

Marokko

01 Juni 2014 - 30 Juni 2014

Sardinie here we come.

02 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Sardinie here we come.

05 Mei 2014 - 15 Mei 2014

Fietsen van Dresden naar Berlijn

29 Mei 2013 - 29 Juni 2013

Sardinië

16 Mei 2013 - 29 Juni 2013

Sardinië

21 Maart 2013 - 25 Maart 2013

familie weekend

22 Februari 2013 - 28 Januari 2013

Parijs

27 Mei 2012 - 24 Juni 2012

Rondreis Slovenië/Kroatië/Oostenrijk.

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

Wenen

16 Mei 2011 - 19 Juni 2011

zomer vakantie 2011

Landen bezocht: