De laatste dagen Sardinië - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu De laatste dagen Sardinië - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Sardinië

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

19 Juni 2013 | Italië, Sardinië

17 juni (20) Weer uitgeslapen. Het is lekker rustig hier en onder de pijnbomen heb je geen last van de warmte en dat is toch wel lekker. Vandaag weer geluierd en we besluiten nog en dag hier op de camping te blijven. Vanmorgen zijn we geïnterviewd door ACSI controleurs die verschillende campings op Sardinië controleren. Nog een emmertje gewassen , wast nog beter als de wasmachine hier op de camping. Verder nog wat gelezen vanmiddag naar het strand maar er zijn flinke golven, toen ik het water inging werd ik omver geworpen door een golf en kreeg toen nog een golf over me heen, best akelig een half uur aan een kant doof, er zat een halve golf water in mijn oor. Ik durfde toch het water niet meer in. Henk werd ook omver geworpen door een flinke golf. Morgen gaan we verder.
18 juni (21) Vandaag op tijd op, ik wil even alles schoonmaken, ja de camper heeft ook af en toe een schoonmaak beurt nodig. We verlaten de mooie camping, maar eerst moeten we de camper ontdoen van hele stapels naalden van de bomen. We rijden naar Santa Teresa di Gallura het noordelijkste punt van Sardinië het ligt aan de straat van Bonafatio dus tegenover Corsica. We rijden er alleen doorheen je mag er met de camper nergens komen. Gaan dan richting Palau waar we even boodschappen doen, stoppen dan op een panorama plaats en zien daar ook Capa d ‘Orso liggen en rijden er naar toe. Je kunt er vlak bij parkeren kost je wel €3,00 en de entree is €2,00 p.p. Dan begint je klim de berg op naar de berenrots, we zien hele mooie rotsen, maar zien er toch echt geen beer in daarvoor sta je er te dicht op van een afstand zal het er wel op lijken, maar op die plaats kun je niet komen, maar het was toch leuk zeker de mooie uitzichten. Toen wilde ik wel eens naar het mondaine Porto Servo, maar parkeren is daar een probleem en zeker met een camper worden we weg gestuurd. Er lagen een paar prachtige grote jachtjes in de haven, ik vraag me af of er een van Berlusconi zal zijn, die heeft hier ook ergens een flinke vakantiewoning en er liggen hier prachtige huizen. We vinden op de berg een parkeerplaats en daar gaat een trapje naar beneden, maar jammer genoeg niet tot aan de haven, maar je komt uit bij een werkelijk schattig kerkje een wit lieflijk kerkje echt een trouwkerkje gebouwd in 1968 door Michele Busiri Vici, met mooie Sardijnse elementen. Stella Maris heet het kerkje. Dan gaan we onze laatste CP opzoeken aan zee in Golfo Aranci, we staan hier echt 5m van zee, alleen waait het hier echt heel hard, het stuk vlees waait bijna van je bord. ’s Avonds na het eten wandelen we naar het dorp over de oude spoorbaan, kom je in het dorp is daar een kerstmarkt er staat een grote witte kerstboom er is een schaatsbaan waar je schaatsen kunt huren er staat een grote slee met rendieren voor er zijn verschillende houten kraampjes waar er een van open is waar je je brieven aan de Kerstman kunt afgeven en je kunt er kerstballen kopen en er staat kerst muziek op de luidsprekers, ik heb echt met open mond staan kijken, dan valt je toch niets meer in hé. Aan het strand nog een praatje gemaakt met een oudere Duitse man die samen met zijn vrouw al voor de 5emaal op Sardinië zijn en morgen vroeg weer de ferry terug hebben, ze slapen gewoon in de auto klappen dan de achterbank neer, voor ze ergens blijven staan bekijkt mw. Even of het wel geschikt is en of er genoeg struikjes zijn waar ze hun behoeftes kunnen doen om de 3 dagen gaan ze dan naar een camping om zich te kunnen wassen, bewondering hoor dat je dat op die leeftijd nog zo kunt doen ze waren toch boven de 70. Zou niet mijn manier van vakantie kunnen zijn, heb toch graag mijn bedje eigen wc en douche enz, wij zijn toch heel blij met ons campertje. De man vertelde ook dat een van de eilandjes die voor ons liggen een gewild schilders object was van Salvatore Dali, het is ook een schitterend eilandje iedere keer weer anders naargelang de zon erop schijnt, zal me de schilderijen thuis eens opzoeken op de computer. Morgen blijven we ook nog hier staan, hopelijk dat de wind dan iets minder is. Je ziet hier de ferry’s af en aan varen, je staat hier vlak voor Olbia, ook vliegtuigen zie je regelmatig komen en vertrekken. ’s Avonds laat waait het wel heel erg hard, blij dat we alles opgeruimd hebben.
19 juni (22) Goed geslapen, buiten gegeten, jammer genoeg nog steeds veel wind. Vanmorgen liepen hier mensen met een meisje van een jaar of 8 rond en het meisje begon een heel verhaal in het Italiaans tegen ons te vertellen, we verstonden er natuurlijk niets van gelukkig kon de moeder een beetje Engels, het kwam erop neer dat ze nu al zo vaak een camper gezien had op de weg, maar er nog nooit eentje vanbinnen had gezien, dus heb ik haar een rondleiding(kje) gegeven, ze vond het prachtig ook moeder heeft even een kijkje genomen. We blijven hier vannacht ook staan en rijden dan morgen om 7uur richting de ferry. We willen vanavond bbq ben benieuwd of dat lukt met die wind.

• 20 Juni 2013 - 17:33

Elske:

Lieve Henk en Annet,

Tjeee, wat is de tijd voorbij gevlogen! Jullie zijn nu al op het vaste land. Ziet er allemaal erg goed uit. Veel plezier nog bij Jorg en Kim en geef ze een knuffel van ons. Tot volgende week!

X Elske