Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt.

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

13 Juni 2013 | Nederland, Buchten

11 juni (14) Weer verder wc vol water bijna op,, we zagen dat er in Sant Antioco een mooie CP moet zijn volgens het ASCI boek, dus daar naar toe. Sant Antioco ligt op een schiereiland en is alleen via een brug te bereiken. We rijden weer langs mooie kustwegen. De CP is niet te vinden zoals wel vaker gebeurd, hij zou bij het bureau touristico liggen, maar dat is of gesloten of opgeheven. Dus parkeren we de camper en lopen even het stadje in, kopen wat broodjes want we hebben vanmorgen nog niet gegeten, alleen wat fruit. Toen we eenmaal de winkelstraat gevonden hadden vonden we het wel een leuk plaatsje. Maar we gaan verder met het zoeken naar een leuke CP. We gaan kijken in Nebidol, ook niet te vinden, we eten buiten het dorp wel even onze broodjes op en we hebben weer een prachtig uitzicht. Dan maar kijken in Buggerru, maar daar mag je niet in met de camper. Dan komen we langs een mooie plaats aan de zee, met terras plaatsen, nou als we straks niets vinden komen we hier wel terug. Waar Truus ons heen brengt is op zich wel een mooie plaats maar er is niets geen water en je kunt er ook de wc niet legen. Dus terug naar de plaats waar we langs kwamen, daar blijkt ook niets te zijn en die zeggen dat je daarvoor toch in Buggerru moet zijn aan de haven. Nu we van de andere kant het dorp in kwamen zagen we inderdaad een plaats waar we het dorp in konden en toen hadden we ook gauw de CP gevonden, nou en die is eigenlijk nog mooier als waar we net waren, dus blijven we maar hier wel €15,00, maar oké, lopen het dorp in voor wat boodschappen. We staan een het strand en daar is het druk met golf surfers, leuk om te zien. Je hebt hier 2 zilvermijnen niet meer in gebruik, je ziet ze hier overal van die skelet fabrieken staan beetje spookachtig, toen het zilver steeds minder waard werd zijn de fabrieken gesloten. Ik heb 2 emmers was gedaan het bed verschoont, het was best weer een mooi dagje.
12 juni(15) Henk heeft vanmorgen na het douchen verse broodjes gehaald, ik heb ook nog lekker gedouched. Daarna nog maar eens de wc leeg gemaakt en water bijgevuld, zo kunnen we er weer een paar dagen tegen. Rijden een prachtige route door de bergen richting het schiereinland Sinis. Doen baadschappen bij de Le Clerck, dan volgens het boekje van de ANWB een route over het schiereiland eerst naar de Chiesa di San Giovanni het oudste kerkje van Sardinië het stamt uit 6 na Chr. Een klein stukje van de kerk zijn er de opgravingen van Tharros, maar hier hebben we allebei geen zin in, dus gewoon verder. Je ziet hier grote meren met flamingos echt veel. Dan komen we op het strand van Si Arutas, heel bijzonder, je hebt hier geen zand maar kwarts zo groot als rijstkorrels en in verschillende kleuren, oranje groen geel en heel wit, echt heel mooi en als je uit het water komt plakt het niet aan je voeten en je lijf, we hebben lekker nog een paar uurtjes aan het strand gezeten lekker met wat wind, op de parkeer plaats kun je ook overnachten. Na het eten nog even naar het strand gelopen, maar ik durf toch niet een zakje korrels mee te nemen, overal hangt op dat het strafbaar is. Daarna nog gezellig staan kletsen met onze duitse buren.
13 juni (16) Nog maar een week Sardinië, wat gaat het weer vlug, zeker als je het allemaal zo mooi vind. Vandaag rijden we naar Santa Cristina een heel klein bedevaart plaatsje, er is ook iets heel aparts te zien een bronnen tempel uit de Nuraghen tijd, het is werkelijk zo mooi gemaakt en wat het apart maakt is zijn astronomische uitlijning het wordt ook als observatorium gebruikt op 21 maart en op 23 september schijnen de zonnestralen om 12 uur ’s middags parallel aan de trap naar de bodem van de bron, die 7 meter diep is, ze konden zo op de satnd van de zon en de maan een kalender bijhouden. De bron is van 1000 voor Chr. Er is ook nog een Nuraghen dorp. Naast een gewone Nuraghe zijn er ook 2 langwerpige stenen hutten, waarschijnlijk grafkelders. Was interessant om te zien. Nu gaan we weer terug naar de kust, het dorpje Santa Caterina di Pittinuri, dit zou aan een mooie baai liggen met hele lichte rotsen en er zou een natuurlijke brug zijn gevormd door erosie, die hebben we uiteraard weer niet gevonden, we zullen echt nog een keer terug moeten komen om al die dingen die we nu niet bekeken of niet gevonden hebben, om die toch nog te bekijken. We rijden door naar Bosa wat een leuk plaatsje moet zijn, maar eigenlijk zijn we al een beetje moe, het is drukkend warm vandaag, we zoeken hier in de buurt een CP en gaan morgen vroeg naar Bosa. We staan nu weer op een prachtige CP aan het water er is geen zand strand maar rotsen in het water lijkt wel lava. CP kost €15,00, maar je kan er weer alles doen wat we moeten doen. Ge- bbq ook spiezen met garnalen en inktvis, ik de garnalen en Henk de inktvis. Weer een heerlijk dagje.

• 14 Juni 2013 - 20:54

Jorg:

Hey lieve pap en mam,

mooie verhalen en mooie plaatjes. Veel heel ouwe dingen ook. Wat voor een geheimen zo'n eiland dan toch hebben kan. Ik moet wel zeggen dat ik zo langzamerhand jaloers wordt op al die mooie strandjes, maar ik gun het jullie van harte. Wat betreft het weer hebben jullie ook goed geboft geloof ik. Voor de tijd dat jullie hier in Wenen zullen zijn ziet het er ook goed uit. Momenteel staan we aan het begin van een hittegolf met voor komende week verwachtte temperaturen van 35 graden of hoger. Dus ben gewaarschuwd.

veel liefs en een dikke kus,

Jorg, en ook van Kim natuurlijk

• 16 Juni 2013 - 15:11

Mirjam:

Lieve Annet en Henk

Inderdaad het is waar wat je schrijft. De tijd vliegt...Vandaag vaderdag daar kwamen we achter toen de kinderen naar papa gingen bellen. Ij Albanie is het superheet. Vandaag een luierdag lekker lezen en vanavond een Albanische avond met muziek en eten. We wachten maar af.
    Tot een volgende keer maar weer. Geniet nog van dit weekje en doe heel veel groetjes aan Jorg en Kim.
    liefs
    Ne en Mirjam