Weer mooie en bijzondere dagen. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu Weer mooie en bijzondere dagen. - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Annet en Henk Massen - WaarBenJij.nu

Weer mooie en bijzondere dagen.

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Henk

10 Juni 2013 | Nederland, Buchten

7 juni (10) Op ons gemak opgestaan op de fiets broodjes gaan halen, en nog wat gelezen en dan opruimen, tegen 12 uur vertrekken we richting Villasimius waar een mooie camping moet zijn, gelukkig waren we er net voor 1uur en konden we ons zelf een plekje uitzoeken. Een mooie plek gevonden aan de zee alleen een muurtje en wat struiken ertussen, maar je ziet de zee van onze plek, wat heel fijn is dat ze bij iedere plek een afdakje van hout hebben met een rieten dak, dus je hebt altijd schaduw en dat is hier wel fijn. Het is het grootste vakantie dorp van Sardinië een paar grote campings en veel hotels en huisjes. Er is zelfs een echte winkelstraat met allerlei restaurantjes er rijd zelfs een trientje vanaf een bepaald park. “s Avonds is hier een levendig uitgaans leven, wat aan ons niet besteed is. We hoeven maar 50m te lopen en we zijn op het strand, wat ook mooi is, het water is weer prachtig blauw, ik ga er weer lekker in en Henk zelfs tot aan zijn knieën, op de camping zijn zelf buiten douche’s voor als je van het strand af komt. Maar ik ben me gewoon lekker warm gaan douchen, heerlijk. Daarna gaan we op de fiets naar het dorp, lopen door de winkelstraat en zoeken een betaalbaar restaurant, nou daar moet je hier toch wel echt langs naar zoeken en waar we uiteindelijk gaan eten is het ook niet echt goedkoop ik heb een gegrild stukje rundvlees daar betaal je dan €14,00 voor en dan heb je er nog niks bij geen sla of frite , nee uit eten is in vergelijking met Griekenland en Kroatië duur, je kunt lekkerder zelf koken en stukken goedkoper. Na het eten bij de overburen een ijsje gekocht, dat is dan weer niet duur. Terug op de camping koopt Henk een wifi kaartje want ik heb hier bijna geen bereik, maar jammer genoeg doet het kaartje het niet en heb ik toch maar met mijn telefoon geprobeerd en dat lukte gelukkig, dus toen heb ik de vorige verslagen kunnen plaatsen.
8 juni (11) Vandaag naar Cagliari de hoofdstad van Sardinië. Henk had in het Boekje van de ANWB gekeken waar we het beste konden parkeren en dat was recht tegenover het centrum. We lopen een route door het oude centrum ook uit het boekje van de ANWB en bekijken de prachtige Kathedraal Santa Maria di Catsello, heel mooi, ze waren met bloemen de kerk aan het versieren voor een bruiloft leuk. Alles is hier wel berg op en berg af, je voelt je kuiten wel. Drrana koffie gedronken op de Piazza Yenne. De tuktuk waar je een rondrit mee kon maken hebben we jammer genoeg niet gezien. Het is een leuke stad maar we hebben geen zin om te gaan winkelen en beslissen dat we vandaag dan maar naar San Sperate gaan, stond eigenlijk voor morgen op het program. Het is een kunstenaars dorp, we bekijken 2 beelden tuinen waar toch best wel mooie dingen in staan zeker die van Pinuccio Sciola, met beelden die geluid maken. We willen ook nog naar de beelden tuin van Fiorenzo Pilia, de Gardia Fantastico, hier worden we opgewacht door de kunstenaar zelf een 70 jarig mannetje die alleen maar Italiaans spreekt en verstaat, hij leidt ons rond en bij ieder sculptuur heeft hij een heel verhaal de rondleiding duurt dan ook een hele tijd want hij wil wel dat we het snappen, want overal zit een verhaal aan vast, veel over de evolutie en de oorsprong van de mens van vrouw tot de dood. Overal heeft hij wel iets grappigs in verwerkt, zo kun je bij een vrouw tussen de benen naar binnen en in haar buik heeft hij dan gemaakt hoe een kind ontstaat en opgroeit tot de dood, ook heeft hij alle organen erin gemaakt en achter een deurtje een bed achter het volgende deurtje een keuken enz. het was heel bijzonder maar ook vermoeiend en duurde erg lang, hij vroeg op het laatst ook voor een gift die je dan in een bus kon doen, hij had pech we hadden alleen wat kleingeld €20,00 vonden we toch net wat veel. Door dat het nu toch al kwart over 7 is, willen we niet te ver meer gaan rijden en gaan naar een CP bij een restaurant in Nuraminis een leuke plaats en we eten er ook iets wat gelukkig niet te duur was en we kunnen natuurlijk gratis staan bj het eten bestelde ik me een kleine wijn, maar dat is hier een halve liter en dat is voor mij toch echt te veel, dus die avond verloren met kaarten en ik lag om kwart over elf al in bed.
9 juni (12) Goed geslapen en van de wijn en we staan voor een kappelletje waar de hele nacht een kaarsje heeft gebrand. De kustwegen om Cagliari heen zijn mooi, leuke strandjes vergezichten. Ook zie je hier veel Pelikanen wat grappig is dat ze eigenlijk de hele tijd met hun kop in het water zitten, dus dat geeft een heel raar beeld. Het is vandaag zondag , dus veel dag touristen op de weg en aan de stranden Bij Sant Efisio, bij de opgravingen van Nora was dan ook geen plaats meer te krijgen, dat doen we dan maar een andere keer. Nu rijden we naar het strand van Teulada, waren er al voorbij toch maar gedraaid en over een wel heel erg slecht landweggetje, komen we aan op een mooi strand zoeken een mooi plekje, naderhand geen we toch op een andere plaats staan want het waait hier gewoon heel erg hard, nog even met Bieke het water in en lekker gebbq.
10 juni (13) Vandaag weer een lekker dagje, geluierd gelezen ik ben aan mijn 4e boek bezig. Maar ook gesnorkeld de eerste keer dit jaar, het gaat steeds beter, alleen was er niet veel bijzonders te zien, een paar kleine beige visjes met een zwart streepje. Daarna nog wat gezond, lekkere pasta met ballen en veel groente gemaakt, na het eten nog een flinke berg beklommen.

• 10 Juni 2013 - 20:57

Marie-José:

Hoi Annet en Henk,

Leuk jullie verhalen weer te lezen, en wat een indrukken doen jullie op deze manier op geweldig!
    Hier is het inmiddels gelukkig ook lekkerder weer, sympathiek dat jullie ons wat zon toegestuurd hebben!

Geniet nog van jullie vakantie en veel groetjes uit Aalbeek, Theo en Marie-José

• 11 Juni 2013 - 09:59

Kim:

Lieve Henk en Annet,
    Dat klinkt heerlijk allemaal! Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Geniet ervan! We zien elkaar over twee weken!
    Liefs uit een regenachtig Wenen
    Kim

• 11 Juni 2013 - 11:56

Ria En Rinus :

Wat een bofkonten zijn jullie. Leuke verslagen - zullen wel door Annet geschreven zijn. Zijn toch wel een tikkeltje jaloers op jullie, zo vaak zijn jullie de "hort" op, echter.... blijf dat doen en geniet van elke dag.
    Groeten uit het nu warme Holtum.
    Ria/Rinus

• 11 Juni 2013 - 15:51

Betty :

Hallo zus,
    Lijkt erop,dat jullie het enorm naar jullie zin hebben!
    Het eten is blijkbaar aan de prijs, maar dat zal wel komen omdat je op een eiland zit, er zal een heleboel,ingevoerd moeten worden!
    Geniet er maar lekker van!
    Knuffel Betty

• 12 Juni 2013 - 00:17

Né En Mirjam:

Lieve Annet en Henk

Leuk jullie verslagen te lezen. Heerlijk voor jullie dat ook het weer in Sardinië goed is. Wij vermaken ons prima in Albanië. Enorme aardige behulpzame bevolking. Jammer dat we de taal niet verstaan maar het non verbale gaat steeds beter. Tot een volgende keer maar weer.
    liefs van
    Né en Mirjam